onsdag 21 mars 2018

De 7 nycklarna - Åsa Schwartz

Det här är en tänkvärd spänningsroman om internetsäkerhet, eller snarare bristen på säkerhet. I vår vardag har vi gjort oss helt beroende av teknik och till viss del intalar vi oss att den gör oss säkrare, inte minst tack vare övervakningsmöjligheterna. 

I Åsa Schwartz bok De 7 nycklarna kommenteras problemet med att utan källkritik dela efterlysningar på Facebook, att ha för enkla/för gamla lösenord, att kunna våldföra sig på någon annans integritet och inte minst, hur fabricerade nyheter kan påverka ett helt samhälle och en hel värld. 

Den här boken kommenterar sådant som jag egentligen inte vill veta. Därför är den också så viktig. 


#desjunycklarna #de7nycklarna #åsaschwartz #hoiförlag

Inga kommentarer:

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...